Pages

nuffnang

Sunday 15 January 2012

Peribahasa Melayu. (1)


Sudah terhantuk baru nak tengadah 
Maksudnya : kalau dah dapat kesusahan, baru nak beringat-ingat. 

Moral of the peribahasa: 
fikir sendiri daripada maksudnya .. hehehehe .. so, kalau korg nak buat sesuatu tu fikir lar kesan baik buruk kat hidup kita. Macam aku nie orang cakap Nasi dah jadi bubur (Maksudnya : tak ada guna bila menyesal sesuatu perkara yang dah berlaku dalam hidup kita)
So, aku terima bubur yang diberi dalam hidup aku, walaupun aku mintak nasi. ekekeke.. 
Takde lar, gurau je,lepas ape yang aku buat aku kene terima walaupun baik buruk yang bakal aku dapat tu. 

OK. Salah aku. aku mintak maaf. Benda nie berlaku 4tahun dahulu. and now aku menyesal FULLSTOP


#p/s :tetibe je nak berperibahasa. :)

No comments:

Post a Comment